Invoicing and Account Receivable Manager

Adven är en ledande leverantör av skräddarsydda energi, vattenlösningar och fjärrvärme i Sverige, Finland och Estland. Vi har över 30 års erfarenhet och kompetens inom energisektorn.

Tjänsten

Som Invoicing and Account Receivable Manager på Adven har du en viktig roll i verksamheten. Du har övergripande ansvar för kundreskontran, från fakturering till kravhantering.

Vi erbjuder dig varierade arbetsuppgifter med möjlighet att påverka ditt eget arbete där egna initiativ och förbättringsförslag välkomnas. Bland arbetsuppgifterna ingår att utveckla och automatisera faktureringsprocessen, något som kräver god insikt i olika system och processer.

På Adven är vi ett sammansvetsat team i en platt organisation. I ditt ansvarsområde ingår ett ett nära samarbete med våra Key account managers, kundtjänst och övriga på ekonomiavdelningen.

På kontoret i Stockholm arbetar i nuläget ett trettiotal personer. Atmosfären är öppen och inkluderande med högt i tak. Du kommer ingå i ekonomiteamet och rapporterar till Finance Manager.

Din erfarenhet och utbildning

Vi söker dig som har flera års erfarenhet av fakturering och kundreskontraarbete med en god kunskap och förståelse för ekonomiprocesser, framförallt faktureringsprocessen.

Du har självständigt ansvarat för att driva processer.

Du har god förståelse för grundläggande redovisning samt förmåga till kvantitativ analys.

Du har god IT vana och är van användare av Excel.

Du uttrycker dig med lätthet såväl skriftligt som muntligt i svenska och engelska. Finska är meriterande, då tjänsten har ett nära samarbete med våra kollegor i Finland.

Dina personliga egenskaper

Du är en ansvarsfull och strukturerad person som har lätt att arbeta tillsammans med ett litet men drivet team. Du har förmågan att självständigt driva dig själv och dina projekt mot uppsatta mål.

Som person är du positiv och har förmågan att se lösningar framför problem. Även om du arbetar i team trivs du att arbeta självständigt och du är kommunikativ med ett öga för detaljer.

För oss är det viktigt att dina personliga egenskaper stämmer överens med Advens värderingar - Kundfokus, Engagemang, Effektivitet och Respekt så att du känner dig som en naturlig del i av vår verksamhet.

Hållbarhet och socialt ansvar är hörnstenar i vår verksamhet

Adven är ledande i Sverige inom sin nisch där man bygger, äger, driver och övervakar anläggningarna i egen regi. Vi låter våra kunder få tillgång till avancerade miljöriktiga energilösningar utan att behöva investera.

Miljöfokus är en integrerad del av vår dagliga verksamhet. På Adven tror vi på hållbarhet och arbetar mot att bli den ledande leverantören av energiproduktion och applikationer med låg miljöpåverkan. Vi utvecklar ständigt nya sätt att utnyttja geoenergi, biobränslen och spillvärme.

Join our ADVENture!

Du får chansen att vara med på vår starka tillväxtresa. Inkludering i arbetslivet är en självklarhet för oss och Adven vill tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald kan tillföra verksamheten.

Vi räknar med tillsättning av tjänsten snarast möjligt.

Urval och intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan med CV och personligt brev så snart som möjligt till jobb@adven.com

Vi ser fram mot din ansökan!

Share
Bonsky